maandag 28 februari 2011

Buikhaar verwijderen

Heb ik de goede keuze gemaakt? Ik ben één van die vele VK-bloggers die na het nieuws dat het VK-blog per 1 maart zou verdwijnen naarstig op zoek is gegaan naar een alternatief. Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant stelde me in zijn mail van 7 januari, waarmee hij het VK-blog naar de eeuwige jachtvelden verwees, Wordpress en Web-log voor. Dat was meteen een reden om vol vooroordelen deze twee mogelijkheden niet op m'n lijstje te zetten.
Wat Wordpress betreft ben ik op mijn mening terug moeten komen. Ik zie hoe er prachtblogs ontstaan, heel professioneel, schitterende lay-outs. Aangezien ik, vooral dankzij mijn uiterst gelimiteerde kennis van zaken, grote problemen had een blog op te starten bij Wordpress is het uiteindelijk Blogspot geworden. Ik had al enige ervaring met deze club, dus was vrij snel op weg.

PhotobucketWordpress zal haar voordelen hebben, net zoals Blogspot haar voordelen heeft. Een leuk en nuttig instrument van Blogspot is een achterliggende pagina waarop je in één opslag de commentaren op je bijdragen kunt zien. Je ziet er ook hoevaak je blog bezocht is, waar de bezoekers vandaan komen, via welke internet-site ze bij je terecht gekomen zijn, of via welke zoekopdracht.
Niet dat dit laatste echt nut heeft, maar het is leuk te bedenken of mijn blog werkelijk bij heeft kunnen dragen aan hetgene waarnaar een web-surfer aan het zoeken is geweest.
Twee mensen toetsten als zoekopdracht "terre dell acqua" in. Waarschijnlijk spraken ze Italiaans en hebben ze weinig begrepen van het koeterwaals dat ze onder ogen kregen.
Het pakte wellicht beter uit voor de liefhebbers van lekker eten die in verschillende vormen naar "lasagna" googelden. Of ze het recept gebruikt hebben weet ik niet, maar ze hebben het in ieder geval gevonden.
Iemand anders kwam via "rondetijd 26.0" op mijn blog terecht. Is het schaatsen in de laatste jaren dermate geëvolueerd dat ze tegenwoordig al rondjes van 26 rond maken? Aangezien de Italiaanse media er weinig of geen aandacht besteden volg ik het schaatsen niet meer op de voet. Ik realiseer me dat ik heel wat mis.
"Nature's pride mango" komt voorbij, geen idee wat me daarbij voor moet stellen. "Het mailtje van", een speld in een hooiberg.

Het geheel krijgt een esthetisch tintje bij de zoekopdracht "buikhaar verwijderen".
Ik zie het tafereeltje voor me. Iemand met een overdadig woud aan buikhaar die gewapend met scheerschuim en mesjes het web afstruint naar de beste "snoeiwijze". Wellicht heeft hij of zij ook al voorzien in de "trekpleisters", die van hars voorziene marteltuigen die je op het te ontharen lichaamsdeel plakt en na enige minuten jezelf moed inpraten met een flinke ruk terug lostrekt. Een actie die in vele gevallen meer tranen trekt dan wat anders, dus googelen naar een alternatief is meer dan begrijpelijk.
Wikipedia legt uit dat buikhaar de benaming is voor "haar dat op de buik van mensen en niet-menselijke zoogdieren groeit, tussen de schaamstreek en de borst. Het haar volgt op alle zoogdieren hetzelfde patroon, verticaal vanaf de schaamstreek naar boven en van de borst omlaag richting de navel. Het buikhaar van niet-menselijke zoogdieren is deel van hun vacht of bont."
Niet-menselijke zoogdieren... De adem stokt in mijn keel. Iemand zal toch niet met mijn blog voor de neus de cavia aan het scheren zijn?

Hoe het ook zij, ik ben bang dat mijn blog niet het gewenste resultaat geleverd heeft op de zoekopdracht "buikhaar verwijderen". Een lichte teleurstelling zal het gevolg geweest zijn en dat is eigenlijk best jammer. Daarom toch maar even een, in mijn ogen, nuttige tip voor het verwijderen van buikhaar: wees vooral voorzichtig.

19 opmerkingen:

  1. Dat is een algemene tip die iedereen boven zijn bed zou moeten hangen...;o)

    Ik ben best tevreden met blogspot. Veel mogelijkheden en gebruiksvriendelijk voor de blogger. Het enige is dat sommige lezers in de war raken bij het reageren...;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je vindbaarheid, dat is bij Wordpress ook goed, mits je de goede tags invoert. daar draait het om bij elk blog dus nadenken, waar zoeken mensen op en die tags gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik kan me nog steeds prima vinden in mijn (eigenwijze) keus voor Blogspot, Ron :-)
    Gebruiksvriendelijker dan Wordpress, voor mezelf, vond en vind ik, dus geen spijt!
    En die lichte teleurstelling voor wie zijn of haar buikharen hier makkelijk verwijderd zag, moeten we dan maar op de koop toe nemen, hihi... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @de Stripman.
    Het is die gebruiksvriendelijkheid die bij mij de doorslag gaf. Ook hier een tevreden blogspotter, dus.

    @Antoinette.
    Je vindbaarheid valt of staat inderdaad met de tags die je gebruikt. Ik ben het met je eens, ook bij Wordpress is dat goed.

    @Bart.
    Nog een eigenwijze blogspotter! ;-)
    Ik denk dat je om dezelfde redenen als ik voor Blogspot hebt gekozen. Die buikharen zitten ons tenslotte niet in de weg. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een kind kan de was doen met blogspot. De surfer moet dan maar de juiste zoekwoorden intikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ron, wat je beschrijft over de statistieken en zoektermen, bestaat bij Wordpress ook. Vanaf je dashboard kun je statistieken kiezen en ziet precies alles wat je beschrijft, ook waar de bezoekers vandaan komen.
    Ik vind het ook erg leuk om te zien op welke termen de mensen zoeken.
    Uiteindelijk maakt het waarschijnlijk weinig uit Wordpress of Blogspot. Het zou alleen wel handig geweest zijn als alle VKbloggers hetzelfde gekozen hadden.
    De widgetruimte is bij blogspot wel wat leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Zelfstandig journalist.
    Als het mij lukt op blogspot, dan lukt het iedereen.

    @Pierra.
    Wat zeg je me nou, ook het buikhaar verwijderen zit in het pakket bij Wordpress? Als ik dat had geweten. ;-)
    Maar je hebt gelijk, er zullen waarschijnlijk weinig verschillen zijn. Zoals gezegd, mijn problemen bij het aanmaken van een blog hebben me voor Blogspot doen kiezen, anders had ik wellicht ook bij Wordpress gezeten. Alle VK-bloggers bij elkaar was handiger geweest, maar ik merk dat we elkaar allemaal weten te vinden. En er blijken meer bloggers te zijn dan alleen maar VK-bloggers, leuk om ook die te leren kennen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ik ben pas begonnen met buikhaarverwijdering nádat ik bij WordPress een blog had aangemaakt ;-) Overigens heb ik Firefox voor Chrome moeten inruilen om bij blogspot te kunnen reageren (over buikhaar gesproken)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @François.
    :-D
    Dus met Firefox kun je niet reageren op blogspot?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Ron,
    Ook ik hoor van enkelen dat ze niet op blogspot een reactie kunnen achterlaten. De browser zou daar inderdaad mee te maken kunnen hebben.
    Tot nu toe bevalt blogspot prima!
    De widgetruimte is idd leuker hier.
    En verder is het gewoon vinden en gevonden worden, met of zonder al te veel tags.
    Ontharen doe ik al jaren....::--))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Arda.
    Dus het was niet jouw zoekopdracht? ;-))
    Ik ben blij dat je ook een tevreden blogspot-gebruiker bent. Dat van die reacties, dat is inderdaad vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk verhaal weer van je.
    Als wordpresser(cooker) geloof ik meteen dat blogspot en wordpress elkaar niet zo veel zullen ontlopen. Op kleine verschillen na dan.
    Als niet blogspotter is het moeilijk reageren bij blogspotters. Hangt wel erg af van jullie individuele instellingen begrijp ik.
    Bij Bart ben ik met 1 klik klaar. Bij anderen moet ik wel 5-6 keer klikken om een reactie geplaatst te krijgen..
    Heb Bart al gesuggereerd er eens een blog over te schrijven hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft.

    Ga nu de deze reactie plaatsen. Heel benieuwd hoe het bij jou gaat. Sterker nog: ik zal het bij een volgende reactie even aan je melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hulde!! Met 1 klik( nadat ik "aadverbaast" had ingevuld in "profiel selecteren, wat wel elke keer moet helaas).
    Nu nog die punaise van mij erop krijgen.. Lukt maar niet.
    Wordt een soort van 'wormvormig aanhangsel'..
    Suggestie?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Aad.
    Dank je.
    De reaktiemogelijkheid hangt volledig af van hoe een blogspotter die instelt. Iedereen kan bij mij reageren, en dan krijg als reageerder een aantal mogelijkheden (waaronder http://gebruikersnaam.wordpress.com). Hoe je beroemde punaise erop te krijgen, geen idee. Het wormvormig aanhangsel heeft ook wel wat van een punaise, vind ik. Een kromme, dat wel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het verschilt allemaal niet zoveel.Alleen reageren is simpeler op Wordpress.
    Buikhaar verwijderen.Waarom zou een mens dat doen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Om in te kunnen loggen op blogspot Paco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Om te kunnen reageren op blogspot Paco, wilde ik eigenlijk zeggen. De vervolg reactie heb ik in de prullenmand gegooid maar mijn avatar blijft zichtbaar met "Dit bericht is verwijderd door de auteur"
    Een correctiemogelijkheid zoals bij het VK-weblog is nog zo gek nog niet. Kan dat wel bij blogspot?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Paco.
    Als het tussen de rand van je schoenen gaat ziten moet je wel. :-)

    @François.
    (16:06) Dat is je antwoord op Paco's vraag waarom een mens buikhaar zou verwijderen? ;-)

    (16:14)
    O, nou begrijp ik het.
    Ja, raar dat je je reaktie kunt verwijderen, maar dat de melding dat je gereageerd hebt blijft staan. Een correctiemogelijkheid zou inderdaad niet gek zijn.

    BeantwoordenVerwijderen